Qui som

Fundada al 1881 la 1era Església Protestant a Rubí és una de les comunitats més antigues de la península.

Encara que dins de la tradició Metodista, la nostre església pertany a una església més gran que aplega també a esglésies Presbiterianes: la IEE o Iglesia Evangélica Española, estem doncs dins del presbiteri de Catalunya anomenat Església Evangèlica de Catalunya.

Som llavors part del que es coneix com a “Protestantisme Històric”, que inclou a aquelles esglésies que s’han mantingut arrelades a la primera reforma del s XVI, com per exemple les esglésies luteranes entre d’altres.

Pertanyem i som membres dels principals fòrums de diàleg ecumènic, com: el Consell Mundial d’Esglésies, la Conferència d’Esglésies Europees, el Consell Mundial Metodista així com de la Comunió Mundial d’Esglésies Reformades.

De talant progressista, la 1era Església Protestant a Rubí, vol desenvolupar els valors que ens acompanyen des de la nostra fundació centrats en la recerca de la justícia social, la igualtat d’oportunitats pels nostres ciutadans, la llibertat de consciència i fe, la inclusió dels exclosos i dels migrants, i la solidaritat activa.

Fundada en 1881 la 1era Iglesia Protestante en Rubí es una de las comunidades más antiguas de la península.

Aunque dentro de la tradición Metodista, nuestra iglesia pertenece a una iglesia más grande que reúne también a la Iglesia Presbiteriana: la IEE o Iglesia Evangélica Española, estamos pues dentro del presbiterio de Cataluña llamado Iglesia Evangélica de Cataluña.

Somos entonces parte de lo que se conoce como “Protestantismo Histórico“, que incluye a aquellas iglesias que se han mantenido arraigadas en la primera reforma del siglo XVI, como por ejemplo las iglesias luteranas, entre otras.

Pertenecemos y somos miembros de los principales foros de diálogo ecuménico, como: el Consejo Mundial de Iglesias, la Conferencia de Iglesias Europeas, el Consejo Mundial Metodista así como de la Comunión Mundial de Iglesias Reformadas.

De talante progresista, la 1era Iglesia Protestante en Rubí, quiere desarrollar los valores que nos acompañan desde nuestra fundación centrados en la búsqueda de la justicia social, la igualdad de oportunidades para nuestros ciudadanos, la libertad de conciencia y fe, la inclusión los excluidos y los migrantes, y la solidaridad activa.

Que n'és de bo compartir!